
Членкині Громадська організація ДійТвори, сертифіковані тренерки Леся Дребот та Любов Вільчик провели фасилітаційну сесію «Рівень (не)втручання: від гри до відповідної дії» з учнями 10-х класів Модрицького ЗЗСО, Доброгостівського ЗЗСО та Уличненського ЗЗСО у рамках проєкту «Право на життя без насильства — цінність, за яку боротися Україна». Проєкт реалізується за фінансової підтримки Посольства Фінляндії та за підтримки Центр “Жіночі перспективи“.
Мета сесії – підвищити обізнаність учнівства щодо проблеми гендерно зумовленого насильства (ГЗН) та покращили навички реагування на його прояви через повне занурення в тему.
Насильство – це будь-яка дія, яка завдає шкоди людині, обмежує її свободу або принижує її гідність. Воно може проявлятися в різних формах: фізичне, психологічне, сексуальне, економічне.
Молодь – це рушій змін. Вони мають знати, що їхня думка та дії важливі! Сесія показала, що багато учнів вперше задумалися, як саме вони можуть реагувати на насильство навколо. Часто байдужість до чужої біди виникає через страх або нерозуміння проблеми. Через вправи «Причини бездіяльності» та «Наслідки (не)втручання» учасники зрозуміли, що їхня мовчазна позиція може мати жахливі наслідки для постраждалих.
На жаль, у суспільстві ще побутують міфи, які виправдовують агресора: «Це їхня справа», «Вона сама винна», «Якщо мовчить – значить усе нормально». Учні/ці побачили, як ці установки впливають на життя людей і що змінюють їх – це відповідальність кожного.
Кожен з нас може зробити свій внесок! Якщо ти став свідком насильства – не мовчи! Звернися за допомогою, підтримай постраждалого, поширюй інформацію. Тільки разом ми зможемо створити суспільство, де життя без насильства – не привілей, а норма!
Відгуки учнів:
– «Я зрозумів, що навіть маленький крок може багато змінити. Якщо побачив насильство – краще діяти, а не мовчати».
– «Завдяки вправам ми розуміємо, що важливо не тільки розпізнавати насильство, а знати, куди звертатися за допомогою».
– «Завдання допомогли побачити, що багато стереотипів тільки породжують шкоду. Я тепер знаю, як розпізнати міфи і пояснити іншим, що це неправильно».
Відгуки вчителів:
– «Такі сесії – це не просто навчання, це формування життєвих цінностей. Діти розглядають проблему з іншого боку і розуміють, що важливо втручатися вчасно».
– «Завдання та вправи показали, як важливо залучати учнів до активного обговорення. Вони не просто слухали, а самі шукали відповіді та аналізували ситуації».