2

2Поза сумнівом, що 12 березня 2017 року вихованцям і педагогам Будинку учнівської творчості м. Трускавця запам’ятається як день особливий, адже він був ущерть наповнений різними зустрічами, переживаннями, пізнанням нового. Давні партнери по співпраці БУТ і музей історії міста-курорту, об’єднані спільною виховною метою, провели його разом.

В першій половині дня, у стінах гостинного музею, в середовищі  колоритної виставки К.Білетіної  «Український портрет», відбулося методичне об’єднання керівників гуртків туристсько-краєзнавчого, військово-патріотичного та спортивного напрямів, в якому взяли активну участь працівники музею, директори обох установ.

Тема круглого столу – «Виховний потенціал музейної педагогіки та її роль у формуванні національно-свідомої, патріотичної особистості гуртківця» – розглядалася на науково-теоретичному, методичному та практичному рівнях. Учасники методичного заходу підготували та обговорили питання про розвиток педагогіки в Україні і світі(голова МО, керівник гуртків «Піший туризм», «Військово-спортивне орієнтування» О.Бляхарський), принципи музейної педагогіки(лектор-екскурсовод музею М.Курищук), застосування інноваційних підходів до музейних заходів(завідувач методичного відділу БУТ Т.Осійчук).

До розмови про виховання українського патріота приєдналися інші учасники: Осійчук О.Р., керівник гуртків «Велотуристичний», «Школа безпеки»; Винницький В.Р., керівник гуртка «Шахово-шашковий»; директор музею історії м. Трускавця Коваль Г.І.

Педагоги і працівники музею вели невимушену розмову про особливості подальшого впровадження музейної педагогіки: важливість створення спеціальних умов для емоційного переживання дітей і підлітків під час проведення спільних музейних заходів; надання можливості дітям взяти старий музейний експонат до рук, щоб відчути його на дотик, чи навіть приміряти та поділитися враженнями після цього. Учасники круглого столу зійшлися на думці про необхідність активного застосування інтерактивних методик навчання і виховання під час проведення музейних заходів, зокрема таких як конкурси, майстер-класи з народними майстрами та умільцями, ігрові уроки.

 В другій половині дня до музею завітали вихованці гуртків БУТ: «Велотуристичний», «Школа безпеки»(11 ос.), «Екологічне краєзнавство»(3 ос.), «Джура»(3 ос.), «Піший туризм», «Спортивне орієнтування»(5 ос.), «Літературна веселка»(2 ос.). Тут, на базі експозиції «Повстанська криївка»,  науковим працівником музею Константиновою Л.В. для них було проведено екскурсію-вікторину, присвячену легендарному герою-трускавчанину Р.Різняку-«Макомацькому».

Перебування в «криївці» викликало неабияке пожвавлення серед підлітків. Дехто із них виявив бажання прослухати екскурсію на імітованому лежаку, на якому після боїв  та проведених спецоперацій  зазвичай відпочивали повстанці. Але при цьому діти були активними, давали правильні  відповіді на запитання екскурсовода.

Відтак, ніби через місток із минулого в сьогодення,  наші вихованці перейшли  від «криївки» до фойє музею, де під уявним небом Майдану на них чекала зустріч із волонтеркою, композиторкою, старшим викладачем ДДПУ ім..І.Франка Лілією Кобільник, що презентувала в цей день трускавчанам свій збірник пісень з однойменною назвою. Досвідчений і проникливий педагог, п.Лілія уже з першого акорду  заволоділа увагою дітей, їхніми емоціями.

Наші непослухи притишено вслухалися в патріотичні тексти пісень під улюблений ними інструмент – гітару. У дівчаток сльозами заросилися очі… Було очевидно,  що свічечка Майдану, про яку співала Л.Кобільник, засвітилася у серці кожного нашого вихованця і вже не згасне ніколи…

Ось він, виховний потенціал музейної педагогіки – в дії!

Дякуємо музею історії міста-курорту Трускавця за плідну співпрацю.

Т.Осійчук, завідувач методичного відділу БУТ,

керівник проекту «БУМ-музей: діалог про майбутнє»

1341