Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки, котру розпочато впроваджувати в життя декілька років тому. Головна мета реформи – створити школу, в якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й уміння застосовувати їх у повсякденному житті.
Зараз в НУШ навчаються вже і п`ятикласники. Саме про те як впроваджувати високі стандарти НУШ в життя у 5 класі говорили на семінарі, котрий сьогодні, 14 березня, пройшов в НВК «СЗШ №2-гімназія» м. Трускавця. Цільова аудиторія семінару: вчителі Трускавецької громади, котрі навчають п’ятикласників.
Мета НУШ – виховати інноватора та громадянина, який вміє ухвалювати відповідальні рішення та дотримується прав людини. А відповідно уроки в НУШ кардинально відрізняються від звичної для багатьох педагогів старшого покоління системи традиційних уроків. Урок в НУШ – це комплексне заняття, де за допомогою новітніх технологій в цікавій формі не лише подається та закріплюється новий матеріал, а й застосовується його на практиці. А ще Нова українська школа – це дуже розумне поєднання різних уроків в одному, що не втомлює учнів, а навпаки, дозволяє їм бути в тонусі, стимулює кожному взяти те, що йому найближче, заохочує до групової (командної) роботи та здорової конкуренції, дає можливість самореалізації кожного учня.
Сьогоднішній семінар вчителів НУШ в школі-гімназії м. Трускавця дав наочне уявлення якою має бути нова українська школа в ідеалі. На трьох різних уроках учасники семінару були не просто пасивними глядачами, а активними співтворцями приязної до учня атмосфери. Для прикладу, на уроці англійської мови (вчителька Леся Дукас) було не просто вивчення англійської, а захоплююча подорож Канадою, США, Великобританією, Австралією та Новою Зеландією, спів популярної пісні про «wonderful life» та рухливий танець твіст, презентація команд та інтерактивна гра на кмітливість. Урок англійської мови, таким чином, був одночасно і уроком географії, хореографії, співу, риторики, причому в цікавій формі. Тому не дивно, що очі дітей світилися від радості та щастя.
В Новій українській школі учні замість запам’ятовування фактів та понять набувають компетентностей. Спільними для всіх компетентностей є так звані наскрізні вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми. Щоб досягти цього, вчитель має бути не лектором-викладачем, а партнером, другом, прикладом, наставником-лідером, котрий веде за собою, котрий власним прикладом стимулює дітей пізнавати цей світ та робити його кращим. Тому такі семінари, як сьогоднішній в НВК «СЗШ №2-гімназія», вкрай важливі та необхідні, щоб НУШ була дійсно новою, дійсно українською Школою з великої літери.